7

تصادف مرگبار خودرو هوآوی در چین، باعث نگرانی مردم این کشور شده است


هفته گذشته یک خودروی هوآوی AiTu M7 Plus دچار تصادف وحشتناکی شد. هفته گذشته سه نفر از جمله یک کودک دو ساله در آتش سوزی خودروی هوآوی جان باختند. این تصادف در حالی اتفاق افتاد که Ayto M7 Plus به دستیارهای رانندگی خودکار از جمله سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز بود.

تصادف خودروی هواوی در چین باعث شد هم این شرکت چینی و هم بوش شارژ شوند. هواوی سیستم های نرم افزاری Aito M7 Plus را در نظر دارد و سیستم ترمز خودکار خودروها نیز توسط بوش توسعه داده شده است. اکنون مقامات و مشتریان چینی نگران همکاری غول های خودروسازی و خودروسازان داخلی این کشور هستند زیرا اعتبار شرکت های فناوری خدشه دار شده است.

جزئیات تصادف مرگبار هوآوی در چین

تصادف خودروی هواوی روز جمعه 26 آوریل رخ داد. در این حادثه، یک دستگاه Aito M7 Plus در بزرگراهی در شهر Yongcheng چین به کامیونی که کندتر حرکت می کرد، از عقب منهدم کرد. آیتو ام 7 پلاس در لحظاتی قبل از تصادف با سرعت 115 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد و سیستم ترمز اضطراری این خودرو کار نمی کرد. بر اثر برخورد خودرو با کامیون، خودروی هوآوی آتش گرفت و سه سرنشین از جمله یک کودک دو ساله جان باختند.

بستگان کشته شدگان حادثه Ayato M7 Plus هواوی را متهم کردند که سیستم توقف اضطراری خودکار را به درستی طراحی نکرده است. هواوی همچنین در پاسخ گفت که این SUV سریعتر از سرعتی است که می تواند توسط سیستم ترمز اضطراری خودکار حفظ شود. شرکت بوش همچنین اعلام کرد که سیستم ترمز اضطراری Aito M7 plus متعلق به آنها نیست.

ماشین هواوی

برخی از شاهدان عینی این حادثه نیز از باز نشدن ایربگ خودرو به درستی خبر دادند. موضوعی که شرکت چینی Aito آن را رد می کند. این در حالی است که خانواده جان باختگان این سانحه می گویند که پس از تصادف قفل درها باز نشده و این امر باعث شده سرنشینان خودرو را ترک نکنند.

پلیس چین هم اکنون در حال بررسی این حادثه و مستندات آن است آیتو در عین حال، مقامات و افراد با نفوذ در صنعت خودروی چین خواهان شفافیت بیشتر برندها در ارائه اطلاعات در مورد همکاری آنها با شرکت های فناوری بودند. بدون شفافیت، مشخص نیست که وقتی مشکلی پیش می آید کدام حزب مقصر است. عدم شفافیت در همکاری بین خودروسازان و برندهای فناوری باعث می‌شود که مقصر از مسئولیت دوری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا