ایسنا/ خورمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اقتصاد دریابیه را یکی از ویژگی های منحصر به فرد این جزیره عنوان کرد و گفت: در بین مشاغل دریابانی، اقتصاد لجستیکی سرلوحه فعالیت های اقتصادی است.
عادل پمشادی در حاشیه اولین رویداد مشارکت در اقتصاد دریایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تولید، تجارت، مبادلات اقتصادی و گردش پولی از مهمترین واحدهای مفقود شده در نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور در حوزه نظام اقتصادی
وی افزود: مفتخریم با همکاری ایرانیان خارج از کشور تفاهم نامه ای با پلتفرم تجاری و اقتصادی چندجانبه پیمان شانگهای جزیره قشم منعقد کنیم و این موارد نشان می دهد که حضور ما در اکوسیستم روابط شرکت ها بسیار جدی و حساس است. ”
مدیرعامل آزاد قشم ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش یکی از مهمترین موضوعات ما در بخش تولید است.
به گفته پشادی، زنجیره ارزش تولید زمانی کامل می شود که بین خریدار و فروشنده و… عرضه کننده و مصرف کننده مواد اولیه تطابق وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: به عنوان یک روند نوظهور در کشور به اهمیت تصادف در اقتصاد ساحلی جزیره قشم توجه کردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه «اقتصاد دریا» عامل موثری در توسعه جزیره هرمز محسوب می شود، گفت: اقتصاد دریا یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزیره قشم و از جمله مشاغل ساحلی است. ، اقتصاد لجستیک در خط مقدم فعالیت های اقتصادی قرار دارد.
پیام بیان شد: در اقتصاد لجستیک بنادر، انبارها، انبارداری و شریان های حمل و نقل هوایی و زمینی اهمیت زیادی دارند.
وی بیان کرد: سال ها پیش لزوم توجه به پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با جدیت تمام مورد تاکید کارشناسان و نخبگان قرار گرفت و این پروژه از چهار ضلع تشکیل شده است که شامل «سمت پل»، «خط فرعی راه آهن» است. حدود 60 کیلومتر آن در داخل جزیره و 90 کیلومتر آن خارج از خشکی است. در طرح جامع به «اتوبان»، «بندر کاوه» و همچنین «سوزا مگاپورت» در یک چشم انداز 20 ساله اشاره شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن بیان اینکه ایران همچنان مگا بندر ندارد، گفت: کشتی های 350 هزار تنی نمی توانند در هیچ یک از بنادر پهلو بگیرند، اما از آنجایی که جزیره قشم از نعمت های الهی و جغرافیای طبیعی برخوردار است، فرصت استقرار دارد. یک مگاپورت
بر اساس یک اطلاعیه، جزیره قشم مهمترین نقطه کریدور شمال به جنوب محسوب می شود.
وی گفت: بسیار خوشحالیم که ایشان در اولین سفر ریاست جمهوری به جزیره قشم بر اهمیت راهبردی پروژه پل خلیج فارس تاکید کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به هرمزگان برای تکمیل پروژه، دستور تامین اعتبار و رفع برخی موانع قانونی حضور سرمایه گذاران را صادر کردند، اما در حوزه ریلی تفاهم نامه های مطلوبی منعقد شد. با تکمیل آهن جمهوری اسلامی ایران، با پیگیری های فراوان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.
وی بیان کرد: در دو سال اخیر با تامین اعتبار از منطقه آزاد قشم راه اندازی بزرگراه آغاز شده و بندر کاوه قشم الحاقی به بندر شهید رجایی بندرعباس پس از 10 سال سکوت مطلق در یک سال اخیر فعال شده است.
پیشامی گفت: طرح های توسعه بندرکاوه در حال تهیه است و پس از جذب سرمایه گذار اجرایی می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در خصوص پروژه پل خلیج، رئیس جمهور پیگیر این موضوع بود و با توجه به اینکه این پروژه چند سالی است که متوقف شده است، اما در حال حاضر جلسات برگزار می شود، دستورات لازم را به تمامی مجموعه ها صادر کردند. در قالب ماهنامه در دفتر معاونت رئیس جمهور برای رسیدگی به این موضوع برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه این جلسات هر دو هفته یک بار با قرارگاه به عنوان پیمانکار برگزار می شود، از رسانه ها خواست تا موضوع پل خلیج را در اولویت قرار دهند.
انتهای پیام